مزایای پوشش ضد حریق

پوشش ضد حریق

پوشش ضد حریق برای استحکام بخشیدن به سازه ها در مواجهه با حریق کاربرد دارد. پوشش ضد حریق پایداری حرارتی بسیار بالا داشته و از انتقال حرارت به سازه زیرین جلوگیری می کنند. مشکل اساسی سازه ها به خصوص سازه های فلزی در زمان حریق کاهش مدول فلز و مصالح در دماهای بالا است. راهکار مقابله با فرایند کاهش استحکام مصالح در زمان حریق استفاده از پوشش های ضد حریق است که می توانند دمای سازه را تا چند ساعت پس از شروع آتش پایین نگهدارند و قبل از فرو ریزی سازه زمان کافی برای اطفاء حریق را به آتش نشانان و سیستم اطفاء حریق دهد.

انواع پوشش ضد حریق

امروزه برای بسیاری از مصارف از پوشش هایی نظیر کفپوش اپوکسی استفاده میشوند. پوششهای ضد حریق میتوانند از بروز حوادث تلخ جلوگیری کنند. پوشش ضد حریق براساس استانداردهای جاری به دو دسته اصلی برای مقابله با حریق سلولزی و حریق هیدروکربنی دسته بندی می گردند. تفاوت این دو استاندارد در نوع و دمای حریق است. آزمون استاندارد حریق سلولزی توسط مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی صادر می شود و بر اساس الزام استفاده از پوشش های ضد حریق در ساختمان ها و سازه های تجاری و مسکونی است.

اهمیت پوشش ضد حریق

اهمیت پوشش ضد حریق در زمان حوادث مشخص می گردد. وجود پوشش های ضد حریق از حوادث تلخی چون پلاسکو جلوگیری می کند. پوشش ضد حریق با به تاخیر انداختن اثرات آتش بر روی سازه و ایجاد پنجره زمانی مناسب برای اطفاء حریق هر ساله از به بار آمدن خسارات بسیاری جلوگیری می کنند. باید توجه داشت هزینه لازم برای اجرای یک پوشش ضد حریق در مقابل ارزش واقعی سازه بسیار ناچیز است اما پوشش های ضد حریق در سوانح آتش سوزی ارزش افزوده ای چند برابر قیمت سازه را صرفه جویی می کنند.

Comments

Popular posts from this blog

ماستیک پلی یورتان

تولید کفپوش اپوکسی

مخزن فایبرگلاس